Klubben er stiftet i 12. december 1973


ME, MZ, MY, MT klar til arbejdet fra Aros.


Et styrevognssæt og to godstræk på Melfar.


Så er der nye forsyninger.


En blå/hvid tysk stamme bliver sat sammen på Svendborg.


Der er ikke spor i vejen.


Travlhed på Aros.


Der var en del persontrafik denne dag.


Der var også gang i den på hotellet.


Der var flere persontog ude at køre.


.. og der kom et helt kultræk fra Tyskland.


ME fra Hobby Trade og MY fra Heljan.


En ME med Statoil tankvogne ved Svendborg.


Piko's nye postvogn kom også med i et træk.


MZ 1401 med Superfos tankvogne.


Sølvpilen lige ankommet, og et rødt persontog lige startet.


Der er vist ingen tvivl om, at der blev kørt rød/sort.


Røde personvogne under udkørsel fra Aros.


MT ankommer med en postvogn på Melfar.


... og straks begynder arbejdet med at bringe videre.


MT'erne havde nok at lave hele dagen.


... også den rød-sorte på Aros.


MY 1124 med gods på Aros.


... og MY 1158 kommer med personvogne fra Svendborg.


MZ 1420 venter på det næste job.


Statoil blev sat på Svendborg godsspor.


På Aros' godsspor var der også aktivitet.


... både de store Superfos vogne...


... og de små, var ude og rulle.





Køredag søndag den 18. februar 2012.
Temaet for denne kørelørdag var "En travl dag i april 1985". Da kørelederen havde opdaget, at der var generalstrejke i Danmark op til påsken i 1985, startede vi køredagen med at sætte vores medbragte lokomotiver og vogne på anlægget. Derpå skulle vi nødvendigvis til fagligt møde, med rundstykker og kaffe. Vi blev dog efter lidt kaffe, enige om at genoptage arbejdet, og køre en masse persontog for at få afviklet den megen trafik, der skulle bringe de mange passagerer frem og tilbage på den travle dag i 1985.
















Der var lige en programmering der skulle rettes.
Vi programmerer ikke på køredage, men en lille fejl kan jo hurtigt rettes inde ved vores testbane.


       Modeljernbaneklubben H0-87, Odense